ცხელი ხაზი 272 22 22
10:41 28/11/2014
გამოიწერეთ სიახლეები ელ. ფოსტაზე

გ. ქიქოძის ქუჩა # 4, 50-ე საჯარო სკოლა

გერონტი ქიქოძის ქუჩა თბილისის ისტორიულ უბანში, სოლოლაკში მდებარეობს, თავისუფლების მოედნის მახლობლად. ამ უბნის განაშენიანება XIX ს-ის შუა ხანებში დაიწყო. მანამდე აქ მეფეთა და წარჩინებულთა სანახები და ბაღები იყო. XIX ს-ის ბოლოსა და XX ს-ის პირველ ნახევარში სოლოლაკში ძირითადად ბურჟუაზიული საზოგადოება ცხოვრობდა. ამან განაპირობა უბნის არქიტექტურული სახეც. აქ უმთავრესად რუსულ-ევროპული სტილის შენობებს ნახავთ, რომელთაც ტიპიურად თბილისური სახლები ენაცვლება. გ. ქიქოძის ქუჩაზე ძირითადად ძველი განაშენიანებაა შემონახული.   განსაკუთრებით ღირებულია # 4, ამჟამინდელი 50-ე საჯარო სკოლის შენობა. ორსართულიანი სახლი განაპირა რიზალიტითა და ორსართულად განლაგებული აივნებით XX ს-ის დასაწყისშია აშენებული. ფასადის ნაძერწი ყვავილოვანი ფრიზი, ქალის თავის რელიეფური გამოსახულებები და სხვა ელემენტები მოდერნის სტილის ნიშნებს ავლენს. მოდერნის დეკორია გამოყენებული ეზოსკენა ფასადისა და ინტერიერის გაფორმებაშიც.გ. ქიქოძისა და ა. ლერმონტოვის ქუჩათა კუთხეში, #6/17 საცხოვრებელი სახლი XX ს-ის დასაწყისში ალექსანდრე ოზეროვის პროექტით აშენდა. მონუმენტური, ქვით მოპირკეთებული ნაგებობა ქუჩათა გადაკვეთაზე ერკერითაა აქცენტირებული; ეზოს მხარეს თბილისური სახლებისთვის დამახასითებელი ხის აივნები აქვს. # 11 _ სამსართულიანი საცხოვრებელი სახლი 1914 წელსაა აშენებული თბილისელი არქიტექტორის გაბრიელ ტერ-მიკელოვის პროექტით; შენობის გადაწყვეტაში იტალიური რენესანსისა და თბილისური საცხოვრებლის მხატვრული ხერხებია შერწყმული. ფასადზე სახლის პირველი მფლობელის, მილოვის ინიციალებია მოთავსებული. ძველთბილისური საცხოვრებლის ერთ-ერთი ადრეული ნიმუშია # 13 ორასრთულიანი საცხოვრებელი სახლი ფასადისა და ეზოს მხარეს ხის ჭვირული აივნებით. სახლი XIX ს-ის შუა წლებით თარიღდება.

ქ. მიქელაძე

 
Public School #50 #4 G. Kikodze street

Geronti Kikodze street is located in one of the historic neighborhoods of Tbilisi, Sololaki, close to the Freedom square. Development in this area began in the middle of 19th century. It used to be the place for royal gardens. At the end of the 19th century and beginning of the 20th century, Sololaki was mainly populated by bourgeois community which overall affected the architectural interface of the district. Here, one can mainly find Russian-European style buildings along with typical Tbilisian houses.
G. Kikodze street has still preserved old development where #50 Public School is one of the remarkable sites. Two-storey house with side resalits and balconies on both floors was built at the beginning of the 20th century. Sculptured floral frizzes, relief expressions of the woman scalp and other elements reflect the signs of modernism.  Modern décor is used in the decoration of backdoor façade and interior.
Residential house #6/17 in the corner of G. Kikodze and Lermontov streets was built by Aleksander Ozerov’s project at the beginning of the 20th century. Monumental, stone carved building makes accent on bay windows. From the backdoor, the house has Tbilisian style wooden balconies.
Designed by Gabriel Ter-Mikelov, an Armenian origin architect, the three-storey house #11 dates from 1914. It reflects artistic styles of renaissance and Tbilisian architecture. Initials of Milov, the first owner of the house are carved on the façade.
One of the earliest examples of old Tbilisian residential houses is #13 two-storey house with wooden balconies  on the façade as well as on the side of the yard. The house dates from the middle of 19th century.

K. Mikeladze

იხილეთ მეტი